Fiat to włoska odpowiedź na polskim i światowym rynku motoryzacyjnym. Jego siedziba mieści się w Turynie, a historia sięga do 1899 roku, kiedy powstała pierwsza linia produkcyjna. Przedsiębiorstwo dość dobrze prosperowało do wybuchu II wojny światowej, ponieważ do tego czasu otworzono dwie fabryki, a w międzyczasie sprzedano licencję na produkcję pojazdów ciężarowych do Moskwy.
W takcie wojny Włosi produkowali samoloty dla swojej armii, a po wojnie oferowali możliwość kupna samolotów myśliwskich z silnikiem odrzutowym, które były przeznaczone dla wojsk NATO. Niemniej w dalszym ciągu zajmowano się branżą motoryzacyjną o czym świadczy chociażby fakt przejęcia przez Fiata Ferrari oraz Lanci.
Obecnie włoski koncern nie jest tak do końca włoski, ponieważ połączył się z firmą Chrysler i wspólnie sprzedają swoje samochody np.: do Polski. Dodatkowo od poprzedniego roku ich pojazdy można kupić już jako produkowane we współpracy z PSA.
W Polsce Włosi cieszą się dość dużą popularnością, ponieważ w 1931 roku składano w Warszawie ich dwa modele. Niemniej taka prawdziwa popularność rozpoczęła się, kiedy Polacy otrzymali licencję na produkcję Fiata 125 i 126p. To kultowe pojazdy, które rozpoznaje każdy w tym kraju, a co więcej 126p był sprzedawany jako auto typowo dla rodziny. Każdy obywatel w tamtym okresie miał mieć możliwość kupna tzw. „malucha”.
Aktualnie najchętniej poszukiwanymi modelami w Polsce są: 500, 500X, Doblo, Panda, czy Tipo.
Na rynku ogłoszeń wtórnych prym wiedzie jednak Panda, która jest aktualnie hitem włoskiej sprzedaży. Stało się to za sprawą taniego wykonania, niezłych części, dzięki czemu nowy model nie kosztuje zbyt dużo, a ogłoszenia na popularnych portalach pozwalają na dobry i niezbyt drogi zakup. Co więcej należy ona do najmniej awaryjnych samochodów, które są oferowane w tym segmencie.
Warto powiedzieć również o włoskim niewypale, nie tylko na polskim rynku, jakim jest Multipla. Ten samochód otrzymał niechlubne miejsce wśród 50 najgorszych pojazdów wszech czasów, według gazety Times.