Citroën to francuska marka, która została założona po I wojnie światowej – w 1919 roku. Ojcem założycielem był André Gustave Citroën, którego sława sięgała poza jego fabryki, głównie ze względu na podejście i dobre traktowane pracowników. To w tamtych czasach nie było powszechne, a dzięki jego dobroci jeszcze przed rozpoczęciem kariery motoryzacyjnej znacząco podniósł wydajność produkcji pocisków na potrzeby wojny. Jak widać Francuzi podobnie jak inne koncerny nie zaczęli od samochodów, tylko zajęli się bardziej dochodowym w tym czasie biznesem i weszli w branżę wojskową.
Ciekawostką może być fakt, że wkład w rozwój pierwszego przedsiębiorstwa miały zakłady tekstylne w Polsce, w których zapoznano Francuza z kołem zębatym. To właśnie podczas tych odwiedziń nabył patent na jego produkcję.
Duży wpływ na Citroëna i późniejszą karierę w branży motoryzacyjnej miał Henry Ford, ponieważ obaj panowie spotkali się ze sobą w Stanach Zjednoczonych. Pierwszy sprzedawany francuski samochód był bardzo ekonomiczny jak na ówczesne czasy, ponieważ zużywał bardzo rozsądną ilość paliwa. To co wyróżniało francuskie przedsiębiorstwo to rewolucyjne metody produkcji samochodów, ich nowoczesność pod względem wyglądu, czy udogodnień.
W Polsce przedwojennej były to jedne z chętniej kupowanych samochodów, które jeździły po ulicach np.: Warszawy.
Do najbardziej znanych starych pojazdów należy model o nazwie 2CV, który miał być tani w produkcji oraz maksymalnie prosty pod względem konstrukcji.
Obecnie Citroën wraz z Peugeotem tworzą koncern PSA, a ich modele są sprzedawane na całym świecie. W Polsce nie są do końca uważane za samochody, które warto kupować. Zwykle mówi się o nich jako o najbardziej awaryjnych pojazdach, w których wymiana najprostszej części wiąże się często z wyjęciem silnika. Niemniej Francuzi podejmują wiele działań, aby na polskim rynku można było kupić dopracowane modele. Szczególnie polecane jest poszukanie wśród ogłoszeń na rynku wtórnym, ponieważ kilkuletnie pojazdy cechują się lepszym wykonaniem i mniejsza awaryjnością niż ich konkurencja.