Zobacz nowe BMW M5 Competition. Teraz "król" sedanów jest jeszcze lepszy.

Do modeli, które produkuje BMW zwykle ma się delikatny dystans. Jedne są bardziej udane, drugie mniej. Poza tym w Polsce utarło się, że jest to auto dla młodych ludzi, którzy szaleją po ulicach miast. Do tej pory, żeby poprawnie prowadzić BMW należało najpierw trochę nim pojeździć i mieć pełne zaufanie do własnych zdolności.

Obecnie Niemcy zaczęli zmieniać swoje egzemplarze.  Nie zmienia to w dalszym ciągu faktu, że ten niemiecki koncern stale stara się produkować auta, które z roku na rok mają inną specyfikację, a dodatkowo opierać się silnej konkurencji z rodzimego rynku. Głównym konkurentem nowego M5 jest Mercedesem-AMG E 63.

Nowe BMW M5

Aktualnie został zaprezentowany nowy samochód z tej bawarskiej stajni, a mianowicie BMW M5 Competition.  Czy jest ono w dużej mierze różne od swojego poprzednika. Nie można tego jednoznacznie stwierdzić, ponieważ zastosowano drobny lifting. Zmianie uległo przede wszystkim oświetlenie, ponieważ mamy do dyspozycji nowe diodowe reflektory adaptacyjne, czy trójwymiarowe lampy tylne. Dodatkowo odświeżono tył oraz zmieniono stylistykę grilla.

 Tak naprawdę zmieniono naprawdę niewiele, ale dzięki temu można powiedzieć, że projektanci wykonali kawał solidnej roboty. Niewielkie zmiany, ale pozwoliły na pełne odświeżenie modelu.

Na pierwszy rzut oka należy wspomnieć, że ma ono napęd na cztery koła, a mocnym argumentem jest jego wszechstronność. Po wyglądzie zewnętrznym już widać, że będzie to auto kupowane przede wszystkim przez ludzi młodych. Z prostego powodu, ponieważ to połączenie wersji sedan z autem sportowym.

Mniej pewnie poczują się w nim osoby, które traktowałby je jako auto do biznesu. Niestety, to nie ten styl, ani stylistyka. Dzięki swojej uniwersalności, a przede wszystkim napędowi sprawia, że za jego kierownicą pewnie poczuje się każdy uczestnik ruchu. Niemcy stworzyli auto, które nie wymaga zaawansowanych zdolności, ponieważ wystarczy podstawowa umiejętność jazdy samochodem, aby cieszyć się jego możliwościami.

Upraszczając – nie trzeba martwić się o wpadnięcie w poślizg po mocniejszym wciśnięciu gazu. W tym przypadku warto zaufać elektronice, ponieważ system kontroli trakcji oraz zapobieganie wypadnięciu z drogi stoją na bardzo wysokim poziomie, a także bardziej sztywnemu zawieszeniu. Ciekawostka może być również opcja Track, która świetnie sprawdzi się na torze wyścigowym.

Po drodze możemy poruszać się dzięki czterem trybom jazdy - 4WD, 4WD Sport lub 2WD. Ten ostatni zapewni rozrywkę osobom, które uwielbiają drift.

Silnik BMW M5

Pod maską znajdziemy silnik 4,4-litrowy silnik V8, który w przypadku wersji Competition zapewni 625 koni mechanicznych. To o 25 więcej od zwykłej wersji M5. Jeżeli chodzi o przyspieszenie do setki to zajmie ono 3,3 sekundy. Jest to wynik o 0,1 sekundy lepszy od standardowego modelu.  200 km/h auto osiągnie po 10,8 sekundy, co stanowi wynik 0,3 sekundy lepszy od M5.


 Cała siła napędowa jest ukryta w ośmiobiegowej skrzyni biegów, która jest tutaj automatyczna. Tworząc taki samochód BMW zadbało również o odpowiednie hamulce i po testach można stwierdzić, że świetnie radzą sobie z wyhamowaniem osiąganych prędkości.

Zużycie paliwa w nowym M5

Samochód jest również dosyć ekonomiczny pod względem spalania. Typowa ekonomiczna jazda pozwoliła na zachowanie zużycia paliwa na poziomie 12 litrów na sto kilometrów, a BMW daje możliwość obniżenia tego wyniku. Najgorzej wypada jazda w mieście oraz typowo sportowe prowadzenie pojazdu, ponieważ można uzyskać spalanie około dwudziestu litrów.

Wnętrze pojazdu zostało wyposażone w 12,3 calowy ekran, który ma za zadanie informować o tym jak pracuje cały napęd oraz jakie są aktualne parametry samochodu. Do dyspozycji są dwa przyciski, co jest rozwiązaniem, które zostało ściągnięte z wersji BMW M8. Jeden odpowiada za szybkie przełączanie ustawień, a drugi zajmuje się dostępem do menu, gdzie można dokonać konfiguracji napędu oraz zawieszenia.


Ciekawą opcją jest obrotomierza, który zmienia swój wygląd w zależności od wybranego stylu jazdy.

Dodatkowo zostało ono dopracowane w najdrobniejszych szczegółach i swoim wyglądem przypomina bardzie eleganckie auto sportowe. Interesująca jest zmiana wyglądu kierownicy. Dla pasażerów wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby podróż odbywała się w największym komforcie, a bagaż zmieścił w 530 litrowym bagażniku. Auto oferuje również dużą liczbę schowków na różne rzeczy.


Modele M5 i M5 Competition nie są zapewnie ostatnim słowem bawarskiego koncernu. W niemieckich planach jest wyprodukowanie modelu CS, który uzyska chociażby dodatkowe 25 koni mechanicznych.  Zgodnie z informacjami w nowych modelach BMW klient będzie mógł wykupić elementy z włókna węglowego, które znacząco poprawią aerodynamikę pojazdu.

Jaka będzie cena nowego bmw m5 po liftingu

W tym momencie nie ma jeszcze podanej ceny auta, ale można przypuszczać, że będzie to ponad sześćset tysięcy złotych.