Top 5 samochodów osobowych z silnikiem diesla w Polsce

W roku 2020 na polskim rynku pojawiło się sporo nowych samochodów. Producenci starają się ulepszać i modernizować swoje samochody. Dokładnie tak samo jest z samochodami z silnikiem diesla. Przede wszystkim takie samochody kupowane są dlatego, że są bardzo praktyczne. Nie musisz często tankować samochód na stacji paliw. Samochód z silnikiem diesla mniej pali w porównaniu z benzyniakiem.

W tym wpisie wymieniliśmy 5 samochodów z silnikiem diesla, które są najbardziej popularne na polskim rynku. Też opiszemy wady i zalety pojazdów oraz ceny.

Lista:

Volskwagen Passat

W stosunku do poprzedniej generacji nowy Passat nie zrobił spektakularnej różnicy. Nowością jest nazwa modelu, która znajduje się na środku bagażnika. Patrząc z zewnątrz można stwierdzić, że niemiecki koncern nie poświęcił wiele czasu, aby unowocześnić tzw. design jednego ze swoich kluczowych modeli.


Wchodząc do wewnątrz również można poczuć się jak w starszej generacji. To tylko wrażenie. Mamy inaczej zaprojektowane drzwi z boku, a także lepsze materiały, które zostały użyte do wykończenia środka.

Niemniej zupełną  nowością jest kokpit w wersji cyfrowej, który w stosunku do poprzedniego modelu został w pełni poprawiony. Kolejną wstawką jest nowy system multimedialny, a także to, że auto będzie reagować na nasz głos. Ma to ułatwić użytkownikom np.: obsługę radia.

  • Cena modelu aktualnie są przeceniane z powodu wyprzedaży, ale oscylują między 114 090, a 210 990 zł. Koszt jest uzależniony od wersji silnika diesla, a także od wyposażenia samochodu.

Pomimo, że diesle są uważane za dobre, to i tak zdarzają im się awarie. Jedną z najbardziej dotkliwych jest zepsucie się pompy wysokiego ciśnienia. To skutkuje wprowadzeniem zanieczyszczeń do układu. Kolejną jest wymiana rozrządu, którego żywotność nijak ma się do tego co powiedział producent. Aby być pewnym, najlepiej skrócić użytkowanie o mniej więcej połowę. Mniejszym problemem są wtryskiwacze, bo je można dostać zawsze.

Škoda Octavia

Koncern stanowczo poprawił osiągi tego modelu, ponieważ postarano się o lepsze wykończenie samochodu. Dodatkowo w przypadku kierownicy czerpano inspirację od Mercedesa, dlatego powita nas dwuramienny egzemplarz. W wnętrzu znajdziemy nowoczesność i tu postawiono na multimedia, które co ciekawe znajdą się również w wersjach podstawowych.


Na plus można zaznaczyć duży bagażnik, którego pojemności nie zakłóca nawet pełne koło zapasowe. Dzięki temu przewieziemy wiele potrzebnych rzeczy. Niestety nie jest to auto, w którym dobrze poczujemy się podczas długich tras. Czesi konsekwentnie produkują krótkie siedzenia.

Prowadzenie auta jest oparte na kompromisie, dlatego że jest łatwo i dobrze, ale bez fajerwerków.

Jeżeli chodzi o silniki diesla to ich plusem jest trwałość stosunkowo niskie spalanie. Typową awarią jest zepsucie się pompy wody, a także czujnika powietrza doładowania. Stałym problemem, który znamy również z konkurencji jest szybko zużywający się pasek rozrządu.

Jak na taki samochód jest to dobry wynik. Z wielu powodów jest najchętniej wybierana jako pojazd flotowy dla firm.

  • Škodę dostaniemy już za 102 200zł, a maksymalna cena wynosi 126 050zł.

Renault Megane

Francuski koncern również poszedł drogą, że skoro poprzednia wersja jeszcze jest młoda, to nie ma sensu projektować spektakularnego wyglądu z zewnątrz. Z tego powodu jedyną nowością, jaką zobaczymy będą reflektory LED. Wnętrze zostało odświeżone, ponieważ twórcy zainspirowali się smartfonami, dzięki czemu niektóre rzeczy zostały przeniesione na panel.


Silniki diesla nie są zbyt awaryjne, a problemy występują bardziej ze złego myślenia niż z niedopracowania. Ich główną wadą jest duża wrażliwość na niskiej jakości paliwo. Przez to ulega zużyciu filtr cząsteczek stałych. Dodatkowo należy pamiętać o mniejszej żywotności paska rozrządu oraz usterkach turbosprężarek.

Renault Megane jest szczególnie polecana tym, którzy cenią sobie spokój podczas jazdy oraz jej płynność. Świetnie odjadą się tu użytkownicy, którzy nie mają wymagań w stosunku do samochodu.

  • Ceny zaczynają się od 53 800zł, a kończą na 95 900zł.

Volkswagen Golf

Patrząc na nowego Passata oraz Golfa znowu można powiedzieć, że Niemcy postawili na nie unowocześnianie swoich modeli. Golf to kolejne auto, które z zewnątrz jest niemal identyczne jak poprzednik. Jedynie z przodu zwężono reflektory i połączono je z tzw. grillem. Wnętrze tego pojazdu jest już diametralnie różne, ponieważ chciano stworzyć minimum z minimum, a więc nie znajdziemy tutaj zbędnych rzeczy. Patrząc można stwierdzić, że każdy szczegół był dopracowywany z niezwykłą starannością.


To nie zmienia faktu, że wieloma rzeczami sterujemy za pomocą multimediów. Nie ma zbędnych przycisków, a są panele dotykowe. Część rzeczy obsłużymy za pomocą swojego głosu.

O bezpieczeństwo zadba system Car2X, dzięki któremu szybko otrzymamy informację o np.: korku. Auto jest przeznaczone głównie dla tych, którzy cenią sobie nowinki technologiczne i chcą się poczuć jak w aucie klasy Premium.

  • Cena modelu diesla z  2019 zaczyna się od 69 990 i osiąga aż 98 790zł.

W poprzednich wersjach użytkownicy narzekali na brak trwałości plastikowych pomp wody oraz napinacza paska rozrządu. Kolejnym awaryjnym elementem są poduszki silnika, które znajdują się od strony skrzyni biegów.

Ford Focus

W tym zestawieniu pojawia się po raz pierwszy samochód, który pochodzi zza oceanu. Jeżeli chodzi o polski rynek postanowiono, że przyjadą do nas modele, które zamkną się w wersji hatchbaka z pięcioma drzwiami oraz kombi. Na inne po prostu nie ma popytu.

Niemniej ludzie w Europie mają kupować Forda bardziej ze względu na jego wiele odsłon, w których różnice będą obejmować karoserię, wykonanie wnętrza, itp. Środek w Focusie zaprojektowano, tak aby miał więcej przestrzeni, co docenią pasażerowie, którzy jadą z tyłu. Co ciekawe przełożyło się to na bagażnik, w którym jak na klasę koncernu jest niewiele miejsca, więc duża rodzina będzie miała problem z zapakowaniem się na wakacje.

Jeśli dołożymy do tego koło zapasowe to zaliczmy duży spadek w tej kwestii. Warto wspomnieć, że istotną zaletą wnętrza jest jego doskonałe wyciszenie. Tym co ma również wyróżniać amerykański koncern jest doskonała jakość prowadzenia. Trzeba przyznać, że już od pierwszej generacji użytkownicy zachwalali komfort jazdy tym samochodem.


Interesującą rzeczą jest skrzynia biegów – za wyjątkiem najsłabszych wersji zarówno diesla, jak i benzyny można zamówić hydrokinetyczną, automatyczną skrzynię. To oznacza, że zastosowano rozwiązane, które jest znane np.: w Jaguarze i obsługa następuje za pomocą pokrętła.

  • Cena Forda Focusa zaczyna się od 78 900 zł i może osiągnąć w zależności od preferencji nawet 129 100zł.

Użytkownicy poprzednich modeli polecają jazdę z silnikiem diesla. Wiadomo, że jest to jednostka stale krytykowana, ale Ford Focus może poszczycić się małą awaryjnością, ponieważ wtryskiwacze jest niezwykle łatwo wymienić. Irytującą usterką może być wpadające w podłogę sprzęgło, które będzie skutkować wymianą pompy lub wysprzęglika.

Wspomina się również o regularnej wymianie rozrządu, a także o problemach ze skrzynią biegów, w której zużyciu ulegają łożyska.

Jeśli poszukujesz samochód nowy lub używany to znajdziesz ofertę w serwisie czterykola.com.pl.

Wystaw ogłoszenie za darmo.