Ogłoszenia motoryzacyjne czterykola.com.pl

Top 5 samochodów dostawczych w Polsce w roku 2020. Co warto kupić?

Klient na samochód dostawczy nieco się różni od klienta na samochód osobowy. Przy wyborze dostawczaka, komfort samochodu nie jest tak wązny jak trwałość samochodu i cena na części zamienne. 

Jakie dostawczaki najbardziej popularne w Polsce i jakie nowości przygotował dla nas rok 2020. 

Lista:

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter nieodzownie kojarzy się z hipisami, którzy uwielbiali podróże, a do tego modelu mieściło się najwięcej pasażerów. Obecnie mamy już 6 generację niemieckiego samochodu, który w porównaniu do poprzedniej wersji został poddany kosmetycznym poprawkom.  Użytkownicy zwracają uwagę na dobrze zaprojektowane wnętrze, a także funkcjonalne rozmieszczenie przyrządów.


Uważa się go za auto, które sprawia najmniej problemów w segmencie vanów, ale mimo to potrafi dać nam w kość. Do najczęstszych usterek należy awaria dwumasowego koła zamachowego, systemu cyrkulacji spalin, czy wałków rozrządu. Transporter jest podatny na brak regularnego zmieniania oleju, przez co wysiadają turbosprężarki.

Złą wiadomością są liczne ślady korozji, które da się naprawić niewielkim kosztem.

Volkswagen Transporter cieszy się dobrą opinią, T5 jest uznawana za model, który nie odbiega od aut osobowych. Jest przestronny i ma szeroką gamę wersji. Jeżeli nie zdecydujemy się na najnowszą generację ,to rynek wtórny oferuje wiele poprzednich modeli. Pomimo, że mamy do wybory wersję dostawczą ,to większy popyt jest na auto, które ma służyć do przewozu ludzi.

Cena rynkowa Volkswagena zaczyna się od 123 480 zł w wersji podstawowej, a kończy na nieco ponad 148 tysiącach złotych.

Ogłoszenia samochodów marki Volswagen.

Renault Kangoo

To model, który jest dedykowany dla osób prowadzących małą działalność gospodarczą. Szczególną uwagę zwracają, nie tylko niewielkie rozmiary, ale także przyjemna zależność między ceną zakupu, a opłatami, które są związane z jego utrzymaniem. Na pierwszy rzut oka wygląda na bardzo porządnego „dostawczaka”.


Jego zaletą jest niskie spalanie, więc zatankowanie pełnego baku powinno starczyć nam na długą jazdę. Wnętrze zostało zaprojektowane bez zbędnych szczegółów, a wielbiciele schowków znajdą ich tutaj bardzo dużo. Komfort jazdy zapewnia miękkie zawieszenie.

Konstrukcja auta pozostawia wiele do życzenia, szczególnie jeśli mówimy o kwestii trwałości. Na szczęście jest prosta, więc dzięki temu obniżmy koszty ewentualnych napraw. Ładowność jest mniejsza niż u konkurencji, dlatego sprawdza się dla mniejszych działalności.


Samochód jest przeznaczony dla trzech osób, z tym, że komfort tej po środku będzie pozostawiał wiele do życzenia. Siedzenie jest po prostu wąskie i źle się jedzie. Na minus można zapisać zahaczanie nogą o osłonę, która znajduje się nad pedałami. Wyciszenie nie zdaje egzaminu, kiedy zostanie przekroczona prędkość 70 km/h, ponieważ we wnętrzu zaczyna delikatnie gwizdać.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę awaryjność, to z francuskimi samochodami nigdy nic nie wiadomo. W tym modelu auta dostawczego najczęściej ulega awarii układ napędowy, ponieważ potrafi uciec olej. Kolejno występują trudności z cewkami zapłonowymi (silniki benzynowe), pompą paliwową, czy turbosprężarką.

Ceny za ten model wahają się w zależności od wersji oraz wyposażenia. Najniższą jaką trzeba zapłacić w salonie jest 71 tysięcy złotych, a maksymalna wynosi nieco ponad 80 750zł.

Niemniej można rozejrzeć się za używanymi modelami, które są sprzedawane na rynku wtórnym. Mówiąc szczerze, Kangoo od samego początku był modelem, na którym warto było zawiesić oko. Idealne dla tych, którzy cenią sobie komfort, niską cenę i funkcjonalność. W skrócie dobre auto dostawcze.

 Ogłoszenia samochodów marki Renault znajdziesz tutaj

 Volkswagen Caddy

Na samym początku produkcji ten samochód nie wyróżniał się niczym szczególnym. Typowy, zwykły „dostawczak”. Podłoga została zapożyczona z Golfa VIII, a nie jak dotychczas z piątej generacji. To pozwoliło na zaprojektowanie dłuższego rozstawu osi.


Pod względem wyglądu auto zyskuje w oczach klienta, jest dopracowane, a szczególną uwagę zwracają pionowe światłą LED, które znajdują się w ciemnej ramce. Niemcy zwiększyli szerokość o 50mm, dzięki czemu przestrzeń ładunkowa jest ciut większa i pozwala na przewiezienie europalety.

 W elektronice pojawiają się dotykowe panele, za pomocą których można zarządzać np.: światłami.

Biorąc pod uwagę potencjalne usterki we wcześniejszych modelach, użytkownicy mają problem z układem hamulcowym. Dodatkowo po zastosowaniu resorów piórowych auto bez załadunku jeździ na wszystkie strony i podskakuje na wybojach. Sytuacja zmienia się po włożeniu towaru.

Pod względem silnika Caddy jest dobrym wyborem, natomiast jego niezawodność pozostawia trochę do życzenia. Ocenę psują przepalające się żarówki, awarie elektroniki, turbosprężarki, a także usterki koła dwumasowego.

Samochód dobija ceną, bowiem katalogowo za nowy model należy zapłacić ponad 81 tysięcy w wersji podstawowej i prawie 120 tysięcy za lepsze wyposażenia.

Ogłoszenia samochodów marki Volswagen.

Mercedes Benz – Vito

Mówiąc o tym modelu warto napisać, że najlepszą opcją jest wykupienie dodatkowych drzwi przesuwnych. To rozwiązanie docenią Ci, którzy jeżdżą z towarem, szczególnie jeśli będą mieli fabryczne uchwyty do jego mocowania. Pod względem wyposażenia nie ma się czym zachwycić – jest standardowe, a komfort jazdy dla deklarowanych trzech osób pozostawia wiele do życzenia. Na plus można wpisać dobrą widoczność z przodu i na boki, ale tył zasłania zabudowa skrzyni ładunkowej.


Warto wspomnieć, że Vito lubi być nagryzany przez korozję, a także ma twarde zawieszenie, co przy przewożeniu towarów może być odczuwalne. Minusem jest również niedokładne wyciszenie samochodu.

Jeżeli chcemy wybrać Mercedesa to warto zastanowić się do czego będzie nam potrzebny. Jego cena rynkowa wynosi ponad 98 tysięcy złotych, więc samochód długo będzie to musiał odpracowywać. Rynek wtórny oferuje modele starsze, więc łatwiej zdobyć tańszy egzemplarz.

 Ogłoszenia samochodów marki Mercedes znajdziesz tutaj 

Renault Traffic

W  stosunku do poprzednich wersji przeszedł niewielką modernizację. Można odnieść wrażenie, że poprawiono go kosmetycznie, tak aby nie odbiegał od polityki francuskiego koncernu. Na wielki plus można zapisać podłogę, która została wykonana z tworzywa, dzięki czemu łatwiej jest ją wyczyścić.

Ładowność pozostała bez jakiekolwiek zmiany.


We wnętrzu poprawiono wykonanie i zastosowano materiały, których wytrzymałość jest o niebo lepsza od poprzedniej wersji. Samochód jest przeznaczony dla tych, którzy cenią sobie wielkość, więc docenią go Ci, którzy prowadzą przewozy większej ilości osób lub zajmują się chociażby przeprowadzkami. Na pewno nie jest odpowiedni do jazdy po mieście.

Faktem jest, że potrafi często spalić mniej, niż osobówka, choć przy dużym obciążeniu tylnia oś może „siąść”.

Ze słabych stron tego modelu należy wymienić przede wszystkim złe lusterka. Są dwuczęściowe, tak aby dawały różny obraz. Niestety, w praktyce obie części się od siebie nie różnią. Jeżeli cenimy sobie bezpieczeństwo na drodze nie zapominajmy, że Traffic nie oferuje fenomenalnego oświetlenia, co jak na obecne standardy jest dużym minusem.

Dodatkowo osoby wysokim wzroście będą narzekać na to, że nie można odsunąć fotela na większą odległość.

W ogólnej ocenie model jest niezłą furgonetką, polecaną szczególnie tym, którzy chcą przewozić duże gabaryty. Cena w salonie zaczyna się od prawie 83 tysięcy, a najdroższy model z najlepszym wyposażeniem można zakupić za ponad 116 tysięcy.

 Ogłoszenia samochodów marki Renault znajdziesz tutaj