Ogłoszenia nowej Mazdy CX-30. Czy wart samochód swojej ceny.

Mazda to japoński koncern, który powstał w 1920 roku. Od dłuższego czasu sukcesywnie wprowadza swoje modele na rynek europejski, a w 2019 roku byliśmy świadkami odsłony nowego modelu CX - 30.  Japoński SUV jest nie tylko konkurencją dla wielu czołowych marek z branży motoryzacyjnej, ale także dla swojej własnej fabryki.

Nie da się ukryć, że dotychczasowi klienci Mazdy będą mieli problem w wyborze kolejnego samochodu.


Z prostego powodu, że CX - 30 jest klinem wbitym pomiędzy małą CX 3, a CX 5, która praktycznie nieznacznie różni się pod względem wielkości. Japończycy pięknie spisali się pod względem dopracowania wyglądu, a także w wyposażeniu. To ciekawa opcja, jeśli jesteśmy znudzeni tradycyjnymi propozycjami.

Równie interesujące są aspiracje samego koncernu, który chciałby równać się z autami klasy Premium. Czyli w skrócie mówiąc z Mercedesem, czy BMW. Ktoś z boku powie, że to są nierealne pomysły, ale patrząc na CX - 30 to w tym stwierdzeniu nie ma prawdy.

Cena Mazdy CX - 30 na rynku polskim

Ile trzeba zapłacić za ten model? Wszystko zależy od tego, czego od niego oczekujemy. Mamy możliwość wyboru z kilku wersji japońskiego samochodu:

Mazda CX-30 Kai

  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT 101 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT 109 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6MT 105 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6AT 113 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT 113 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 121 900 PLN

Mazda CX-30 Kanjo 

  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT 108 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT 116 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6MT 112 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6AT 120 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6MT 4×4 122 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6AT 4×4 130 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT 120 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 128 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT 4×4 130 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 4×4 138 900 PLN

Mazda CX-30 Hikari 

  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT 119 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT 127 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6MT 123 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6AT 131 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6MT4×4 133 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6AT 4×4 141 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT 131 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 139 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT4×4 141 900 PLN
  • 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 4×4 149 900 PLN 

Mazda CX-30 Enso

  • SKYACTIV-X 180 KM 6MT 141 900 PLN
  • SKYACTIV-X 180 KM 6AT 149 900 PLN
  • SKYACTIV-X 180 KM 6MT AWD 151 900 PLN
  • SKYACTIV-X 180 KM 6AT AWD 159 900 PLN

Czy Mazda daje gwarancję na swoje samochody?

Jeżeli mówimy i gwarancji dobrego auta to tak. Dodatkowo decydując się na samochód w salonie Mazdy w Polsce dostaniemy ją na okres 36 miesięcy lub stu tysięcy kilometrów ( wybór jest taki, ponieważ nie wiadomo co będzie szybsze). Tyle samo miesięcy obowiązuje w kwestii lakieru i ewentualnej rdzy.

Części japońskiego koncernu obowiązują 24 miesiące, natomiast dodatkowo Mazda wprowadziła 12 letni okres gwarancyjny na perforację blach nadwozia przez korozję.


Wyposażenie Mazdy  CX - 30

Jeżeli skupiamy się na tym aspekcie powinniśmy podzielić Mazdę CX 30 na kilka podpunktów:

a)      Kai – znajduje się tutaj m.in. system, który monitoruje martwe pole, a także ruch poprzeczny podczas cofania. Dodatkowo znajdziemy tempomat, skórzaną tapicerkę, czujniki parkowania. Z elektroniki należy wymienić ( tego nie można znaleźć u konkurencji) ekran multimedialny 8.8’’, a także wyświetlacz Head – up na przedniej szybie.

b)      Kanjo – producent ma do zaoferowania kamerę cofania, podgrzewane fotele oraz kierownicę. Mamy tutaj możliwość korzystania z bezkluczykowego dostępu.

c)       Hikari ( w języku japońskim oznacza światło) – do dyspozycji mamy matrycowe reflektory LED, a także nagłośnienie Bose. Można korzystać również z kamer z widokiem  360 stopni oraz przyciemnianej tylnej szyby.

d)      Enso – najbogatsza i najlepsza wersja, która dysponuje tylko i wyłącznie silnikiem 2.0 Skyactive – X/180KM. Producent oddał swoim klientom skórzaną tapicerkę, regulację położenia odcinka lędźwiowego, a także fotel kierowcy, który można regulować za pomocą pamięci ustawień.


Jakie pojemności oferuje Mazda CX - 30

Mazda jest od dawna postrzegana jako jeden z liderów w silnikach  benzynowych i koncern postanowił tego nie zmieniać. Jeżeli skupimy się na polskim rynek to do kraju trafiły dwie jednostki:

  • 2.0 Skyactive – G/122KM – jest to podstawowy napęd, który przeszedł szereg modyfikacji, co jak zgodnie potwierdzają inżynierowie sprawił że poprawiono osiągi. Znajdują się tutaj m.in.: zmienione tłoki, a także dzielony system wtrysku paliwa. Co ciekawe to obecność M-Hybrid, która ma za zadanie zejść z zużycia paliwa, jak również wpłynąć na komfort prowadzenia.

Wszystko to dzięki energii, która uzyskuje się podczas hamowania.

  • 2.0 Skyactive – G/150KM – pierwotnie w Polsce były do dyspozycji tylko dwa typu silnika. Jednakże Mazda postanowiła wprowadzić nowość, jaką jest 150KM. Dużym rozczarowaniem będzie zwiększenie ceny przez koncern. Interesującym jest fakt, że ta jednostka ma większą moc, ale uda nam się jeszcze zmniejszyć zużycie paliwa.
  • 2.0 Skyactive – X/180KM – iskra silnika benzynowego + zapłon samoczynny w silnikach diesla. Brzmi niewiarygodnie? A to jest nowe pionierskie rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym. Takie połączenie pozwala na to, aby CX 30 był modelem zgodnym z normami środowiskowymi i jego ochroną. Minusem jest niewątpliwie brak dynamiki.

Kiedy patrzymy na specyfikację to podczas realnej jazdy można się rozczarować.

Podsumowanie

Mazda to bardzo mocny gracz na rynku motoryzacyjnym. Jednakże patrząc w kwestii osiągów to lepiej postawić na coś więcej niż wersja podstawowa. Porównując z konkurencyjnymi modelami, jak np.: Volkswagen T-Rock okazuje się, że niemiecki samochód będzie uboższy i należy go dodatkowo doposażyć. To podnosi cenę, a wielu komponentów, które oferuje Mazda po prostu nie dostaniemy. To stawia CX 30 w topie, jeśli chodzi o kategorię SUV.

CX 30 to auto, które jest uniwersalne, a więc świetnie odnajdzie się w nim, nie tylko singiel, ale także para, czy rodzina. Dobrze wygląda, prowadzi się komfortowo, a dodatkowo ma niskie spalanie. W dobie nowoczesnej motoryzacji i potrzeb konsumentów to ciekawa odpowiedź na europejskie modele.