Nowy Volkswagen Golf 8 generacji. Co potrafi koncern VAG?

Każdy z nas zna markę Volkswagen, która na rynku jest już od roku 1938. Nazwa wzięła się od niemieckich słów volks i wagen co w dosłownym tłumaczeniu znaczy samochód ludu. W zamierzeniu koncern miał produkować tanie i rodzinne samochody, które miały być przeznaczone dla zwykłych śmiertelników.


Obecnie jest to mocny gracz w branży motoryzacyjnej, który stał się również popularny w Polsce. Niemieckie urządzenia, czy samochody cieszą się dużym uznaniem po polskiej stronie granicy oraz są uważane za mało awaryjne.

Niemniej Volkswagen przyzwyczaił nas do swojego flagowego modelu, jakim jest Golf.


24 października 2019 w Wolfsburugu, gdzie znajduje się fabryka odbyła się oficjalna prezentacja ósmej generacji. Co ciekawe jest to również miejsce, w którym ten model się narodził. Mamy więc powrót do korzeni.


Po obejrzeniu rysów auta można stwierdzić, że w dalszym ciągu jego wygląd ewoluuje, a dodatkowo pojawiło się kilka ciekawych rozwiązań.


Ciekawym faktem jest wejście w technologię półautonomii. Już wyjaśniam o co chodzi. Dzięki nawigacji wie, kiedy dojedzie do ronda i sam zwolni, a także zwróci uwagę na przechodniów i dostosuje prędkość. Na autostradzie wystarczy trzymać ręce na kierownicy, aby samochód sam jechał.


Krokiem do pełnej niezależności jest hamowanie w trybie awaryjnym – sam włączy tylne światła stopu. Prawda, że niezwykłe? To jeszcze nie koniec elektroniki, której należy poświęcić dużą uwagę, ponieważ zderzamy się z z szybkim upływem czasu.


Można skontrolować jego stan, a dodatkowo ten model skomunikuje się z innymi użytkownikami w celu wyeliminowania korków, czy innych zagrożeń.


Wymiary nowego Golfa


Kiedy porównamy ósmą generację z jej poprzednią wersją można stwierdzić, że pozostały one praktycznie bez zmian. Nowy Golf w dalszym ciągu zachował większy rozstaw osi, ale na plus zmieniła się jego długość. W stosunku siódemki jest to zmiana o 25 cm. Jego wymiary prezentują się następująco:


  • Długość – 4280 mm
  • Szerokość – 1789 mm
  • Wysokość – 1460 mm

Patrząc na niego można zastanowić się, czy w stosunku do poprzedniej generacji nie wydaje się być niższy.


Zaniżenie wagi do 70 kg w zależności od wyposażenia

Skupiając się na wykonaniu nowego modelu należy wspomnieć, że zaprojektowano go na podstawie całkowicie nowej podłodze MQB. Dodatkowo do produkcji użyto lżejszych materiałów

Dzięki temu otrzymaliśmy samochód, który został „odchudzony” o 70 kilogramów.


W stosunku do poprzednika to naprawdę imponujący efekt. Niemniej warto dostrzec fakt, że mówimy o standardowej wersji. Bardziej wymagający klient będzie chciał go trochę doposażyć, a więc jego masa również powinna ulec zwiększeniu.

Co przemawia na plus zmiany to mniejsze spalanie.


Światła w nowej generacji

Zdążyliśmy przyzwyczaić się do standardowego wyposażenia w światła LED z 22 diodami w o dziesięciu możliwych sposobach pracy.. Ich kształt przypomina bumerang. Zaprojektowano oświetlenie w wersji IQ LIGHT, które zostało już wprowadzone w innych modelach.


Doceniono pozytywny wpływ na prowadzeni samochodu nocą, dzięki czemu zdecydowano o zastosowaniu tego rozwiązania również w Golfie 8.


W wersjach droższych oraz z innym wyposażeniem zostały oddane do dyspozycji światła, które mają za zadanie nie świecić prosto w innych uczestników ruchu, ale dostosować się do panujących warunków drogowych.


Ciekawą opcją są tylne diodowe reflektory, którymi będzie sterował sam samochód. Wystarczy zahamować awaryjnie, by sam włączył światła stopu. Plusem bez wątpienia są dynamiczne kierunkowskazy.


Wyświetlacze, które znajdują się w kokpicie

Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, jakie zaprezentował nam koncern Volkswagena. Inżynierowie najprawdopodobniej kierowali się wyposażeniem innego modelu tego koncernu – Touaregu. Wchodząc do wnętrza można poczuć się jak w statku kosmicznym.


Wreszcie można powiedzieć, że mamy technologiczną rewolucję.


Pierwsze co rzuca się w oczy to duże ekrany. Dwa, bo więcej nie jest potrzeba. Jednym z nich są elektroniczne zegary. Pierwsze filmy oraz zdjęcie pokazały, że jest to mocna strona samochodu pod względem wyglądu. Drugim wyświetlaczem jest nawigacja.


Interesujące jest opcjonalne wyposażenie w head -up, czyli pokazywanie multimediów na przedniej szybie, bez odrywania wzroku kierowcy. W środku doznamy prawdziwego szoku, ponieważ wszystkim da się sterować tak, jakbyśmy dotykali ekranu telefonu. Dodatkowo można za pomocą głosu połączyć się z „mózgiem auta”.


Gdybyśmy mieli opisać to jednym stwierdzeniem to było by – „Volkswagen potrafi w technologię”, a także śmielsza teza, że doścignął w tej kwestii niektóre modele A klasy.



VW Golf 8 kiedy w sprzedaży

Do polskich salonów nowy Golf trafi w marcu roku 2020. Ceną będzie się różnić w zależności od wyposażenia samochodu. Oczywiście podstawową rolę w cenie gra silnik. O cenach w zależności od silników przeczytasz dalej w tym wpisie.


eTSI i nowe silniki

Volkswagen Golf ósmej generacji został przygotowany w kilku wersjach silnikowych, zarówno benzynowych, diesla oraz hybrydowego. Do dyspozycji mamy:

  • 1.0 TSI

  • 1.5 TSI

  • 2.0 TSI (GTI)

  • 2.0 TSI (R)

  • 1.5 TDI

  • 2.0 TDI


Interesującym rozwiązaniem jest zastosowanie w wersji 1.0 i 1.5 tzw. miękkiej hybrydy. Jest to kolejny silnik elektryczny, który w tym modelu ma znaleźć się w miejscu alternatora oraz rozrusznika. Urządzenie ma za zadanie ładować się podczas hamowania lub zmniejszania prędkości. Tym sposobem jest możliwe odciążenie głównego silnika.


Dzięki wprowadzeniu takiego udogodnienia jest możliwa redukcja paliwa, a także można wpłynąć na dynamikę jazdy samochodu.


Nowa generacja Volkswagena Golfa, chociaż bardzo zbliżona do poprzedniej wersji zaskoczyła powiewem nowości. O ile z zewnątrz można pomyśleć, że oprócz nowego logo koncernu praktycznie wszystko zostało bez zmian, tak pierwszym co rzuca się w oczy jest kokpit, który został zaprojektowany w pełni cyfrowo.


Auto stało się bardziej drapieżne, a jego wnętrze według znawców jest uważane za pierwszy tego typu model, jeżeli skupiamy się na klasie samochodu. To czyni nowego Golfa ciekawą opcją, która można rozważyć, jeśli myślimy o zakupie nowego samochodu.



Warto podkreślić fakt, że Niemcy postanowili nie zmieniać tego modelu tylko go ulepszyli. Nowy Golf 8 jest dedykowany konserwatystom, którzy jednak chcą się otworzyć na nowinki technologiczne.


Nowy VW Golf 2020 Cena

Tutaj znajdziecie Państwo ceny na Golf 8-generacji w dealera.

  • 1.5 TSI EVO 130 KM 6b Wersja life: 91 990 zł Wersja Style: 100 690 zł
  • 1.5 TSI EVO 150 KM 6b. Wersja life: 96 390 zł Wersja Style: 105 090 zł
  • 1.5 eTSI 150 KM DSG 7b. Wersja life: 106 090 zł Wersja Style: 114 790 zł
  • 2.0 TDI SCR 115 KM 6b. Wersja Golf: 95 290 zł Wersja life: 103 990 zł Wersja Style: 112 690 zł
  • 2.0 TDI SCR 150 KM DSG 7b. Wersja Style: 128 990 zł

Ceny na nowe modele Golfa znacznie wzrosły w porównaniu z poprzednią generacją. Oprócz tego we wrześniu 2019 roku, kiedy samochód był prezentowany po raz pierwszy, ceny były nieco inne. Ceny wtedy się zaczynały od 59 990 zł za Golfa 8-generacji z silnikiem 1.2 TSI.