Samochody podczas eksploatacji są narażone na różnego rodzaju defekty, do których należą odpryski lakieru. To nic miłego jak mały kamyczek rysuje karoserię w takcie jazdy. Niestety bardzo ciężko jest dobrać kolor powłoki, ponieważ producenci często w swoich produktach mają inne dodatkowe składniki, które mogą spowodować znaczącą różnicę pomiędzy barwami. Jeśli nie jesteśmy pewni jaki dokładnie odcień został położony na naszym samochodzie, pomocny będzie numer VIN.
Co nam daje numer VIN samochodu?
Numer VIN jest bardzo ważny w każdym samochodzie, ponieważ to on definiuje najważniejsze informacje na temat auta. Zwykle jest to siedemnaście następujących po sobie znaków, które zawierają w sobie: symbol producenta, dane techniczne pojazdu, jego charakterystykę, rok produkcji, datę montażu, a także numer seryjny.
Jak widzimy tych informacji jest dosyć dużo, ale czy jest on dla nas – zwykłych użytkowników istotny?
Oczywiście, że tak. Pomijając kwestię przepisów, to wiele stron wymaga podania tego numeru. To właśnie dzięki niemu jesteśmy w stanie skontrolować miejsce jego rejestracji, a więc będziemy mieć pewność, że auto jest krajowe, a nie sprowadzane i na odwrót. Co ciekawe sprawdzimy również czy samochód był kradziony, ponieważ na zwykłym posterunku policji po wrzuceniu pojazdu „na bęben” policjant wie, czy właśnie ten model nie brał udziału w przestępstwie.
Zobacz ogłoszenia samochodowe:
Brak informacji o tych cyfrach świadczy o chęci ukrycia niewygodnych aspektów.
Gdzie znajdziemy numer VIN samochodu?
W samochodzie wszystko zależy od producenta, ponieważ nie ma jednego typowego miejsca, na którym się go umieszcza. Może to być podszybie, podłoga, czy silnik. Jeżeli chodzi o dokumenty to znajduje się on w dowodzie rejestracyjnym.
Jak numer VIN może pomóc nam w znalezieniu odpowiednio lakieru? Ktoś może powiedzieć, że ten ciąg cyfr zwarł już najistotniejsze dane, a dodatkowo w autach są zamontowane tabliczki, które informują o typie użytego koloru. Nic bardziej mylnego, ponieważ tabliczkę można zgubić, ewentualnie może się zetrzeć, a dobranie powłoki „na oko” jest aktem desperacji.
Instrukcja użycia VIN może wydawać się skomplikowana, ponieważ musimy go rozkodować w autoryzowanym serwisie. Wiele koncernów niestety koduje swoje lakiery, więc bez tego nie uda nam się dowiedzieć jego konkretnej nazwy.
Obecnie również alternatywą mogą być strony internetowe, które odpłatnie i bezpłatnie zajmują się tym zadaniem.
Po otrzymaniu wszystkich informacji o oryginalnym lakierze z serwisu dobry fachowiec nie powinien mieć trudności z doborem odpowiedniego koloru karoserii.
